BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Konge i eget liv!
Vi søger pædagog eller pædagogisk assistent, der vil elske at arbejde med denne kerneopgave.
Brænder du for, at borgerne lever et liv med selvbestemmelse, mest mulig selvhjulpenhed og hvor det meningsfulde liv er i centrum? Har du faglige ambitioner, lyst og mod til det professionelle samarbejde, ser mulighederne for at være med til at udvikle organisationen, tør og vil byde ind med dine kompetencer? Så er det lige dig, vi mangler på vores fantastiske hold.
Pr. 1. december søger vi en pædagog/pædagogisk assistent/SSA i fast stilling – 32 timer pr. uge til afdelingen Sønderbo i Bo-Vejle – fysisk placeret på Søndermarken i Give.
Give ligger lige midt i alting – og med motorvejen og banegården i baghaven – er det let og hurtigt at komme hertil både i bil og med tog.
Hos os betyder det meget, at vi har et sundt og godt samarbejdsmiljø, hvor alle skal trives, samtidig med at vi sætter faglighed højt og er ambitiøse i arbejdet.
Hvis du har brug for at mærke hvilket sted vi er – så er du velkommen til at aftale et besøg – men vær forberedt på at blive grebet af den gode stemning
Sønderbo
Sønderbo er et botilbud for 14 borgere. Derudover har vi to aflastningsboliger, som benyttes kontinuerligt, at de samme borgere.
Borgergruppen der aldersmæssigt spænder fra 19 – 67 år har alle psykiske funktionsnedsættelser i forskellig grad, og enkelte har også fysiske funktionsnedsættelser i mindre grad, samt en psykiatrisk diagnose.
Borgerne på Sønderbo har lyst til livets mange udfordringer og oplevelser, og det pædagogiske arbejde er afvekslende og fyldt med nye daglige udfordringer.
Der arbejdes med sociale fællesskaber. Der er fokus på at understøtte den enkelte borger i de meningsfulde relationer, både på Sønderbo, men også på tværs af Søndermarken.
Sønderbo ligger i gåafstand via stisystem til Give by, hvilket gør at flere af borgerne færdes selvstændigt i byen og benytter sig af tilbuddene i nærmiljøet.
Sønderbo er et botilbud i udvikling, hvor vi løfter i fællesskab. Vi er optaget af hvordan vi skaber de bedste rammer, struktur og organisering, så vi møder den enkelte borger og tilgodeser de individuelle behov og ønsker, samtidig med at medarbejdernes trivsel vægtes.
Bo-Vejle
Sønderbo i Give er en afdeling i Bo-Vejle, og en del af Vejle Kommunes samlede tilbud til personer med varig nedsat fysisk og / eller psykisk funktionsevne.
I Bo-Vejle bor der borgere med forskellige fysiske og psykiske handicaps. I alt er der 11 afdelinger fordelt på 4 matrikler på Grundet og Bredballe i Vejle samt i Give. Vi er en stor organisation og det giver mulighed for at borgerne kan tilbydes sociale arrangementer, så som fester og ferieture på tværs af afdelingerne.
Som medarbejder i Bo-Vejle er man en del af en stor organisation og det betyder bl.a. at man kan deltage i fælles kompetenceudvikling og har mulighed for at udleve ambitioner om deltagelse i tværgående opgaver på organisatorisk niveau – udvalgsopgaver – undervisning – arbejdsmiljø m.m. Du kan opbygge en karriere hos os, med stor indflydelse på dine opgaver og hvilken vej du ønsker at udvikle dig, og med mulighed for på sigt at skifte mellem forskellige afdelinger med forskellige målgrupper.
For at lykkes med kerneopgaven, kræver det at medarbejderne besidder både de faglige og de samarbejdsmæssige kompetencer, og hos os er man ansat til at arbejde professionelt med begge.
Faglighed
Den pædagogiske tilgang er individuelt opbygget ud fra den enkeltes behov og ønsker, med afsæt i en neuropædagogisk grundforståelse og KRAP med den anerkendende og ressourcefokuserende tilgang i arbejdet med kerneopgaven.
Vi arbejder i teams, og her er man ansvarlig for at udarbejde individuelle strukturer og støttesystemer, så borgerne oplever at være mest mulig selvhjulpne. Vi arbejder pædagogisk målrettet ud fra indsatser og delmål, som løbende evalueres og justeres.
Der arbejdes med fast ekstern faglig supervision – 4 gange årligt, hvor hele personalegruppen deltager.
Uanset faggruppe løser alle på lige fod de daglige opgaver – men varetager forskellige overordnede ansvarsområder relateret til den uddannelse man har.
Som arbejdsplads tilbyder vi:
- En målrettet indsats for et godt arbejdsmiljø – herunder fokus på et psykisk arbejdsmiljø med fokus på gensidig opbakning, respekt og forventninger til hinanden – et forpligtigende arbejdsfællesskab
- Et ønske om at være aktive medspillere i de tiltag, som såvel borgere, pårørende, myndighed og samfundet møder os med.
- Faglige kompetente og engagerede kollegaer - hvor arbejdsglæden trives
- En kultur hvor vi er optaget af, at udvikle på fagligheden både i den daglige praksis, via kurser og gennem supervision
- En arbejdsplads hvor vi er stolte over indsatsen og samtidig altid tror, at vi kan udvikle os.
- Høj grad af medinddragelse og medansvar
- En arbejdsplads der er optaget af udvikling og trivsel, for såvel borgere som medarbejdere
- kan indgå i et åbent, tillidsfuldt og respektfuldt samarbejde med borgerne, de pårørende og kollegaer
- En anerkendende og synlig ledelse
- Vil og kan arbejde ud fra Bo-Vejles Kerneopgave
- Finder arbejdsglæde og faglig stolthed i at se borgeren lykkedes med det de ønsker for deres liv
- Kan se og rumme forskellige borgeres behov og ressourcer samt understøtte disse i det daglige arbejde
- Kan reflektere fagligt, iværksætte og afslutte pædagogiske tiltag
- Ser dokumentation som en naturlig del af arbejdet
- Har lyst til og kan indgå i teamsamarbejde – herunder være indstillet på både at tage et selvstændigt ansvar og kunne bidrage ind i såvel teamets som afdelingens arbejde.
- Vil stemple ind med energi og lyst til at udvikle Sønderbo og Bo-Vejle
- Er omstillingsparat og flexibel, da hverdagen byder på forskellige udfordringer
- Kan bidrage aktivt ind i ovenstående beskrivelse af vores arbejdsfællesskab og vægter det psykiske arbejdsmiljø – du skal være en teamplayer
Arbejdstiderne er skiftende mellem dag og aften i tidsrummet mellem kl. 7.00 – 23.00, og indebærer arbejde hver anden weekend.
Løn- og ansættelsesvilkår i henhold til overenskomst mellem Vejle Kommune og den aktuelle faglige organisation.
Flere oplysninger
Er du interesseret i at høre mere om jobbet, er du velkommen til at ringe til afdelingsleder Marie Drage Larsen tlf. nr. 2330 9843 – evt. aftale et besøg.
Du kan læse mere om Bo-Vejle og se vores lille film, på Vejle Kommunes hjemmeside. https://www.vejle.dk/borger/mit-liv/sundhed-og-omsorg/handicap-psykiatri-og-udsatte-over-18-aar/botilbud/bo-vejle/
Og du kan læse mere om vores kerneopgave på følgende link: https://www.vejle.dk/borger/mit-liv/sundhed-og-omsorg/handicap-psykiatri-og-udsatte-over-18-aar/botilbud/bo-vejle/ i afsnittet "Hvordan er hverdagen".
Ansøgningsfrist
Vi skal have din ansøgning senest onsdag d. 4. oktober 2023.
Der vil blive afholdt ansættelsessamtaler mandag den 9. oktober på adressen: A-huset, Søndermarken 30 – 7323 Give
Vejle Kommune indhenter straffeattest.
Send din ansøgning
Vi foretrækker, at du søger stillingen online ved at bruge knappen "Send ansøgning". Husk at vedhæfte din ansøgning og CV samt andre relevante bilag.
Når du har sendt ansøgningen, modtager du en e-mail som kvittering.
Vær opmærksom på, at mailen kan være placeret i din mappe Uønsket post.
Vejle Kommune opfordrer alle til at søge stillingen uanset køn, alder, etnisk baggrund, handicap m.v.
Overvejer du at flytte til Vejle? Så kan du få hjælp til bosætning. Se mere på www.vejle.dk/tilflytter.
Denne jobannonce blev oprindeligt opslået på https://www.ofir.dk/
(Den originale annonce kan ses på: https://www.ofir.dk/showojob?ofirid=2356795)
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Vejle Kommune
-Virksomheden tilbyder:
Fastansættelse: deltid (8-35 timer ugentligt)
-Arbejdsgiver:
Vejle Kommune, Søndermarken, 7323 Give
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 04-10-2023; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5911251