Vejle Kommune: Pædagog til Bakken, Bo-Vejle

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet


Støtte til at være "Konge i eget liv"
Vi søger en pædagog til et barselsvikariat, der vil elske at arbejde med den kerneopgave.



Brænder du for, at borgerne lever et liv med selvbestemmelse, mest mulig selvhjulpenhed og hvor det meningsfulde liv er i centrum? Har du faglige ambitioner, lyst og mod til det professionelle samarbejde, ser mulighederne for at være med til at udvikle organisationen, tør og vil byde ind med dine kompetencer? Så er det lige dig, vi mangler i vores fantastiske team.

Pr. 01.11.23 søger vi en pædagog, i et barselsvikariat til afdeling Bakken, 30 timer pr. uge.

Drømmer du om at arbejde døgn hvor du arbejdet med borgerens hele livssituation – men er afskrækket af arbejdstiderne – så skal du vide at vi:

  • Arbejder hver 3. weekend
  • Arbejder gennemsnitlig mellem 1,5 aften pr. uge
  • Har 1-2 ekstra fridage pr. uge
  • Har sammenhængende arbejdsdage og fridage

Give ligger lige midt i alting – og med motorvejen og banegården i baghaven – er det let og hurtigt at komme hertil både i bil og med tog.

Bliver du glad for os og omvendt, så er der altid fast arbejde at få i vores store organisation.

Hos os betyder det meget, at vi har et sundt og godt samarbejdsmiljø, hvor alle skal trives, samtidig med at vi sætter faglighed højt og er ambitiøse i arbejdet.

Hvis du har brug for at mærke hvilket sted vi er – så er du velkommen til at aftale et besøg – men vær forberedt på at blive grebet af den gode. stemning 
 Bo-Vejle
Bakken er en afdeling i Bo-Vejle, og en del af Vejle Kommunes samlede tilbud til personer med varig nedsat fysisk og / eller psykisk funktionsevne.
I Bo-Vejle bor der borgere med forskellige fysiske og psykiske handicaps. I alt er der 11 afdelinger fordelt på 4 matrikler på Nørremarken, Bredballe og i Give. Vi er en stor organisation, og det giver mulighed for at borgerne kan tilbydes sociale arrangementer så som fester og ferieture på tværs af afdelingerne. Medarbejderne kan deltage i fælles kompetenceudvikling og har mulighed for at udleve ambitioner om deltagelse i tværgående opgaver på organisatorisk niveau – udvalgsopgaver – undervisning – arbejdsmiljø m.m.
For at lykkes med kerneopgaven, kræver det at medarbejderne besidder både de faglige og de samarbejdsmæssige kompetencer, og hos os er man ansat til at arbejde professionelt med begge.
 Faglighed
Borgerne har lyst til livets mange udfordringer og oplevelser, og det pædagogiske arbejde er afvekslende og fyldt med nye daglige muligheder og spændende opgaver.
Den pædagogiske tilgang er individuelt opbygget ud fra den enkeltes behov og ønsker, med afsæt i en neuropædagogisk grundforståelse og en sansestimulerende indsats. KRAP med den anerkendende og ressourcefokuserende tilgang, er vores grundlæggende pædagogiske værktøj i arbejdet med kerneopgaven (alle medarbejdere er og bliver uddannet i KRAP).
Vi arbejder i teams, og her er man ansvarlig for at udarbejde individuelle struturer og støttesystemer, så borgerne oplever i videst muligt omfang at kunne mestre livet.
Der arbejdes med fast ekstern faglig supervision – 4 gange årligt, hvor hele personalegruppen deltager.
Uanset faggruppe løser alle på lige fod de daglige opgaver – men varetager forskellige overordnede ansvarsområder relateret til den uddannelse man har.
 Bakken
Borgerne på Bakken er kendetegnet ved at de alle er i stand til at tage ansvar ind i eget liv, de har en mening om hvad de ønsker med livet, og er fulde af energi og lyst til at være aktive og få gode oplevelser. Livet på Bakken er præget af et positivt og energifyldt socialt samspil med mange store og små aktiviteter i hverdagen.
På Bakken bor der syv borgere, hvoraf de seks har cerebral parese, og en er senhjerneskadet, de er kognitivt udfordret på forskelligt niveau, og har brug for pædagogisk støtte.
Borgerne er kørestolsbrugere, og har brug for meget praktisk hjælp.
Praktisk hjælp såvel som pædagogisk støtte ydes med fokus på kerneopgavens mål omkring selvbestemmelse, meningsfuldhed og selvhjulpenhed.
Bofællesskabets fysiske rammer er funktionelle, og alt er handicapvenligt indrettet med alle nødvendige hjælpemidler.
Der er et fælles sanserum, et fælles mødelokale samt dejlige udenomsarealer.
 Som arbejdsplads tilbyder vi:
  • Et ambitiøst og professionelt fokus på kerneopgaven
  • Et ønske om at være aktive medspillere i de tiltag, som såvel borgere, pårørende, kommune og samfundet møder os med
  • Faglige kompetente og engagerede kollegaer - hvor arbejdsglæden trives
  • En kultur hvor vi er optaget af at udvikle på fagligheden både i den daglige praksis, via kurser og gennem supervision
  • En arbejdsplads hvor vi er stolte over indsatsen og samtidig altid tror, at vi kan udvikle os.
  • En målrettet indsats for et godt arbejdsmiljø – herunder fokus på et psykisk arbejdsmiljø med fokus på gensidig opbakning, respekt og forventninger til hinanden – et forpligtigende arbejdsfællesskab
  • Høj grad af medindflydelse og medansvar
  • En anerkendende og synlig ledelse
  • Relevant oplæring i kerneopgaven, samt de administrative opgaver. Du får en introplan og en mentor
 Vi søger en medarbejder som:
  • Vægter borgernes selvbestemmelse højt, og er i stand til, både i tanke og praksis at arbejde ud fra dette
  • Formår at sætte borgeren i centrum og selv træde et skridt tilbage
  • Finder sin arbejdsglæde og faglige stolthed i at se borgeren lykkes med det de ønsker for deres liv
  • Brænder for arbejdet med fysisk og psykisk udviklingshæmmede og kan rumme borgerne i alle situationer – kan arbejde selvstændigt og være i akut opståede opgaver
  • Kan indgå i et åbent, tillidsfuldt og respektfuldt samarbejde med borgerne, de pårørende, kollegaer og ledelse
  • Har en høj grad af faglighed, ansvarlighed og engagement – tør handle hvor det kræves
  • Er en åben og positiv person der udstråler gejst og energi
  • Kan bidrage aktivt ind i ovenstående beskrivelse af vores arbejdsfællesskab og vægter det psykiske arbejdsmiljø – du skal være en teamplayer
 Arbejdstider og ansættelsesvilkår
Arbejdstiderne er skiftende mellem dag og aften i tidsrummet mellem kl. 6.30 – 23.00, og indebærer arbejde hver tredje weekend.
Løn- og ansættelsesvilkår i henhold til overenskomst mellem Vejle Kommune og den aktuelle faglige organisation.
 Flere oplysninger
Er du interesseret i at høre mere om jobbet, er du velkommen til at ringe til afdelingsleder Dorthe Schmidt Jensen tlf. nr. 2330 9834
Du kan læse mere om Bo-Vejle, læse mere om kerneopgaven og se vores lille film, på Vejle Kommunes hjemmeside. https://www.vejle.dk/borger/mit-liv/sundhed-og-omsorg/handicap-psykiatri-og-udsatte-over-18-aar/botilbud/bo-vejle/
Du kan også læse mere om at være ansat i Voksen Handicap i Vejle Kommune og vores fokus på: Mærk meningen på https://maerkmeningen.dk
 Ansøgningsfrist
Vi skal have din ansøgning senest søndag d. 17. september 2023.
Der vil blive afholdt ansættelsessamtaler fredag den 22. sept. på adressen: Søndermarken 28 – 7323 Give

Vejle Kommune indhenter straffeattest.
Send din ansøgning
Vi foretrækker, at du søger stillingen online ved at bruge knappen "Send ansøgning". Husk at vedhæfte din ansøgning og CV samt andre relevante bilag.
Når du har sendt ansøgningen, modtager du en e-mail som kvittering.

Vær opmærksom på, at mailen kan være placeret i din mappe Uønsket post.

Vejle Kommune opfordrer alle til at søge stillingen uanset køn, alder, etnisk baggrund, handicap m.v.

Overvejer du at flytte til Vejle? Så kan du få hjælp til bosætning. Se mere på www.vejle.dk/tilflytter.
Denne jobannonce blev oprindeligt opslået på https://www.ofir.dk/
(Den originale annonce kan ses på: https://www.ofir.dk/showojob?ofirid=1a9d1095)

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Vejle Kommune

-Virksomheden tilbyder:

-Arbejdsgiver:

Vejle Kommune, Søndermarken, 7323 Give

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 17-09-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Ved skriftlig henvendelse: https://www.ofir.dk/resultat/Jobannonce.aspx?ofirId=1a9d1095&action=sendApplicationUrl&utm_source=job.jobnet.dk&utm_medium=referral

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5895109

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet